wtorek, 10 sierpnia 2010

Blender 2,5


Eh.. dawno nic nie pisałem, więc chyba muszę coś wrzucić żeby nie było, że blog umarł ;)
Przed wakacjami zrobiłem nastepujące postanowienia:
-przeczytać majstra budowlanego (jeszcze nawet go nie ruszyłem)
-czytać muratory (z tym nie jest tak źle... tym bardziej, że znalazłem nudną pracę :o])
-przeczytać książkę/album architektura krajobrazu coś tam coś tam
-biegać codziennie wieczorem, zapisać się na siłownię i chodzić chociaż miesiąc, grać w nogę (wszystko idzie raczej marnie :P)
-nauczyć się blendera :)

A teraz rozwinę ostatni podpunkt :P Nowa wersja blendera jaka się szykuje to 2.5. Ma być bardzo rewolucyjna... mnie z kolei najbardziej zainteresował nowy interfejs :D hehe (stary o kant dupy rozbić). Nowy blender jest dopiero w wersji beta ale jako, że nic ważnego na nim nie robię, jedynie się uczę to mi raczej nie przeszkadza. Wyszła już książka o tej wersji więc szybko ją zdobyłem i studiuję :) Muszę przyznać, że się do niego przekonałem. Jedyne co mi przeszkadza to fakt, że modelowanie pod architekturę ponoć nie jest takie wygodne jak w 3dsmaxie. Dokładnie nie ogarnąłem na czym to polega, ale ponoć jest do obejścia... wyszło pare książek na ten temat (http://www.amazon.com/Blender-Architecture-Buildings-Scenery-
photorealistic/dp/1847193676) i jest dobry blog (http://www.blender3darchitect.com/). Dzięki temu jestem dobrej myśli :) chyba warto się go uczyć ja
ko taniej (BA! darmowej :P) alternatywy do 3dsmaxa. Tym bardziej, że to open source i z możliwością pisania skryptów w pythonie.
Wszystko dobrze prognozuje i myślę, że jak import i modelowanie architektury w nim będzie bardziej rozwinięte to wtedy będzie traktowany bardzo poważnie :) W dodatku już jest na nim obsługiwany Vray więc to chyba coś znaczy! ;D

Dlaczego Blender?
-import plików dwx - format pliku ACADa, który obsługuje setki innych programów 3D jak blender, a także darmowe programy CAD jak freeCAD, qCAD itd.
-skrypty eksportujące pliki do luxrendera, YafRaya itd. Jak wyjdzie pełna obsługa GPU (OpenCL i CUDA) to renderowanie stanie się diabelnie szybkie :)
-jakieś chmurki, trawki, symulatory fizyki cieczy itd
-Open Source... to chyba powinienem napisać na początku ;)
-Pewnie wiele innych rzeczy, które teraz mi do głowy nie przychodzą albo poprostu o nich jeszcze nie wiem ]:>


Żeby nie było pusto dorzucę test-małpkę wyrenderowaną w luxrenderze :)
Rozczepienie światła, błysk i inne efekty są robione bezpośrednio w luxrenderze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz